Undgå uforudsete ekstraudgifter: Få en plan for de næste 15 års vedligeholdelse
Mange andelsboligforeninger har ikke en drifts- og vedligeholdelsesplan og dermed overblik over, hvor og hvornår ejendommen skal vedligeholdes, og hvad det koster, fortæller Kasper B.B. Rasmussen fra Plan1, der deltager på Andelsboligdag 2019.
– Det giver andelsboligforeninger en underliggende utryghed, fordi bestyrelsen ikke løbende har kendskab til renoveringsbehov, udgifter og prioritering.
– Omvendt så sikrer en drifts- og vedligeholdelsesplan netop mod uforudsete ekstraomkostninger, og at ejendommen fastholder sin værdi. Ejendommene uden en tilsvarende plan bliver typisk nedslidte og mister værdien, siger Kasper B. B. Rasmussen, markedschef for bygherrerådgivning.
30 års erfaring
Plan1 har mere end 30 års erfaring med drifts- og vedligeholdelsesplaner for andelsboligforeninger over hele Sjælland. På Andelsboligdag 2019 deler de ud af deres erfaringer.
Tilmeld dig til Andelsboligdag 2019 her
Rådgiverne gennemgår og fotoregistrerer hele ejendommen. På den baggrund udarbejder teamet en rapport med forslag til vedligeholdelse og forbedringer.
– Vi kommer her med en anbefaling til det optimale tidspunkt for udbedringer samt et skøn på, hvad det vil koster foreningen, tilføjer Kasper B. B. Rasmussen.
Om os
Plan1 har et grundigt kendskab til de særlige forhold for andelsboliger.
Video: Se Plan1 fortælle om vedligeholdelse af AB Bisp på Vesterbro